Farba olejna Hydr-Oil - Renesans - 50, raw umber, 60 ml
-
20,50 zł
34,17 zł / 100 ml
Sprawdź dostępność
-
Sklep online
Ilość: 2
-
Warszawa - Varso
Chmielna 73
00-801 Warszawa
tel. 22 299 19 16
kom. 534 588 345
[email protected]Ilość: -
Kraków
Pawia 34
31-154 Kraków
tel. 12 313 25 80
kom. 536 588 438
[email protected]Ilość: -
Poznań
Plac Wolności 8
61-738 Poznań
tel. 61 415 44 44
kom. 884 333 068
[email protected]Ilość: -
Wrocław
ul. Krupnicza 6/8
50-075 Wrocław
tel. 71 729 40 54
kom. 884 333 216
[email protected]Ilość: -
Katowice
ul. Krzywa 12
(wejście od ul. Skłodowskiej‑Curie)
40-061 Katowice
tel. 32 203 04 12
kom. 534 588 868
[email protected]Ilość: -
Warszawa
Plac Konesera 10A
03-736 Warszawa
tel. 22 210 42 02
kom. 534 588 382
[email protected]Ilość: -
Gdańsk
Galeria Handlowa Madison
ul. Rajska 10
80-850 Gdańsk
tel. 58 766 74 35
kom. 534 588 698
[email protected]Ilość:
Podana ilość produktów jest jedynie poglądowa.
Farby olejne Hydr-Oil Renesans w aluminiowych tubkach o pojemności 60 ml rozcieńczalne wodą!
Konsystencja i właściwości Hydr-Oil są typowe dla farb olejnych, gdyż składają się głównie z olejów roślinnych, które decydują o ich właściwościach fizycznych i chromatycznych. Mimo że farby te są rozpuszczalne w wodzie, są autentycznymi „farbami olejnymi”, to znaczy składają się głównie z olejów roślinnych, które decydują o ich właściwościach fizycznych i chromatycznych.
Główne zalety farb to między innymi:
- gęsta i lepka konsystencja, która utrzymuje ślady pędzla lub szpachelki;
- intensywne i odporne na światło kolory (prawie wszystkie kryjące);
- doskonała przyczepność na wszystkich podłożach, nawet jeśli są "tłuste";
- elastyczność i nieodwracalność powłoki barwnej po całkowitym wyschnięciu;
- brak objętościowego obkurczania się nawet w grubych warstwach nałożonej farby.
Rozpuszczalność w wodzie
Charakterystyczną cechą farb Hydr-Oil jest to, że są rozpuszczalne w wodzie, co pozwala uniknąć konieczności rozcieńczania rozpuszczalnikami, używanymi dotychczas w malarstwie olejnym (terpentyna, olejek terpentynowy itp.), które często powodują u użytkowników problemy alergiczne lub podrażnienia. W przypadku tych farb mycie narzędzi odbywa się, stosując tylko wodę z mydłem. Użycie wody jako rozpuszczalnika eliminuje również problem nieprzyjemnego zapachu, który przy pracy w zamkniętych i słabo wentylowanych pomieszczeniach jest bardzo odczuwalny. Kolejna niezaprzeczalna zaleta, to niski koszt i dostępność „rozpuszczalnika”, gdyż wystarczy otworzyć kran.
Szeroka kompatybilność z innymi materiałami pomocniczymi
Produkowane do tej pory farby i środki pomocnicze do malarstwa artystycznego można podzielić na dwie, niekompatybilne ze sobą kategorie: olejne (lipofilowe) i wodne (hydrofilowe). Istotną cechą farb Hydr-Oil jest ich kompatybilność z obydwoma kategoriami: olejną i wodną oraz z powiązanymi produktami pomocniczymi. Właściwość ta daje artyście nowe środki wyrazu, możliwość uzyskania nieosiągalnych dotąd efektów oraz zastosowania materiałów o innym charakterze. Przedstawione tu przykłady reprezentują tylko niektóre możliwe zastosowania nowych farb, istnieje wiele innych, które artyści mogą odkryć i z którymi eksperymentować.
Produkty pomocnicze
Farby Hydr-Oil można mieszać ze wszystkimi tradycyjnymi substancjami pomocniczymi na bazie oleju, które jednak dodane w dużych ilościach zmniejszą lub wykluczą rozpuszczalność w wodzie. Z tego powodu opracowano specjalne substancje pomocnicze, również rozpuszczalne w wodzie, które pozwalają wyeliminować ten problem. Farby Hydr-Oil są kompatybilne z szeroką gamę materiałów pomocniczych. Polecamy również dedykowane media do farb Hydr-Oil takie jak oleje lniane, impasto oraz media malarskie.
Olej roślinny pozyskiwany z tłoczenia na zimno nasion lnu, a następnie zmodyfikowany dodany do farb sprawia, że stają się bardziej płynne, nie czyniąc ich bardziej „chudymi”, oraz nadając im połysk.
Wysychanie
Wysychanie tych farb następuje, podobnie jak przy tradycyjnych farbach olejnych, poprzez utlenianie niektórych wiązań zawartych w łańcuchach molekularnych. Te liniowe łańcuchy powoli wiążą się ze sobą poprzez zaabsorbowany tlen, tworząc trójwymiarową, a więc stałą strukturę o dużej sile odbicia w światła, nadając tym samym jasny i intensywny wygląd kolorom, typowy dla farb olejnych.
Ważne jest, aby pamiętać, że nawet jeśli kolory są suche w dotyku (czas schnięcia waha się od jednego do sześciu dni w zależności od grubości i rodzaju podłoża), należy odczekać minimum jeden lub dwa miesiące przed ewentualnym końcowym werniksowaniem.
KOLOR: brązowy, umbra naturalna (raw umber 50)
POJEMNOŚĆ: 60 ml
OPAKOWANIE: 1 szt.
PRODUCENT: Renesans
SYMBOL: REN-RENHYDRO_50